Förberedelser inför jul - dag ett.

Äntligen får jag göra julfint här hemma! Idag är första december och jag har 24 dagar på mig att förbereda inför den stora doppare dagen. Känns fantastiskt!

 

Tre hjärtan i blodrött fleecetyg som jag knåpat ihop.
De sitter ihop med ett smalt vitt siden band.
Fin och enkel dekoration att hänga på dörren.



Jag älskar julen! Min mamma älskade också julen och var en duktig pyntare och förberederska på många vis. Dock har/hade vi inte samma smak på juldekorationer. Men den känsla hon fick till inför jul ska jag försöka att immitera för Max (och lilla-syskonets) skull.

 

En av tre kransar till våra dörrar på bottenvåningen

 

En av tre kransar som snart är färdig. Riset och Max tålamod räckte inte riktigt. Men vi tar nya tag imorn och försöker göra klar även krans nummer två. Stommen är gjord av ris som jag flätat ihop till en rund stomme. Kan ta kort imorn innan jag klär nästa så får ni se. Sem har jag gått runt här hemma på tomten och klippt av små kvistar av granris som jag fäster på kransens stomme med tunn ståltråd. Blir ju jättefint tycker jag.

 

Jag är mycket för att dekorera men det ska vara enkelt och inte pråligt. Och givetvis gärna gamla saker - men det kunde ni kanske gissat, hehe?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0