Beslut.

Det finns få känslor som är så sköna som när man bestämt sig för nåt, efter en tids oro, ovisshet och grubblande. Jag har ett tag nu tampats med en jobbig känsla av att inte räcka till. Dina dagar, timmar, ork, lust och koncentration har inte räckt till det som jag velat, eller känt att jag borde, göra. Resultatet är ju en känsla av misslyckande och obehag.

Efter att ha diskuterat detta med min bästa samtalspartner - min man, har jag nu bestämt mig för att helt enkelt sluta. Jag ska sluta oroa mig. Jag ska solla bort det jag inte hinner med. Och framför allt inte har någon lust till. Livet blir ju outhärdligt om jag ska gå och må dåligt över saker jag inte kan rå för varje dag.

Så idag vaknade jag på bra humör med en känsla av att fånga dagen och släppa taget. Jag är dålig på att släppa taget. Men nu idag, i denna stund, har jag släpt. Känslan jag fick av mitt beslut är överväldigande! Nu ska jag njuta! Njuta av hösten och vad som komma skall. Om bara tio dagar kommer något stor att ske. Och det vill jag bemöta med ett öppet sinne och med ren gädje. Ingen mer oro.

Apropå att njuta, vilken vacker höst det är utanför fönstret. Se bara på alla fina färger!

 

 

 

 

 

Våra vackra handgjorda marshallhållare
som Tobias bror Fredrik Thelin smidit åt oss


Kommentarer
Postat av: carolina

Härligt att släppa taget och skönt att du får njuta, att du låter dig njuta :)



Blir så nyfiken på vad som skall ske om 10 dagar :)



Och vilka vackra bilder - du är duktig med kameran :)

2011-10-12 @ 10:47:50
URL: http://gorgeousbutterfly.blogg.se/
Postat av: Klang

Känslan av att inte räcka till. Att inte orka. Att inte hinna med.

Jag känner samma sak. Otillräcklighet när jag, Jag, gått ner till 80% och ändå är det Erik som lagar mat, städar och betalar räkningar.

Det är en jobbig känsla. Och en enorm tacksamhet att ga någon som ställer upp för en.

Livet går i perioder. Vi kommer stå starka igen och vara redo när nästa person behöver vila kroppen i soffan.

2011-10-16 @ 00:21:15
URL: http://eskapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0