Mat för ett friskare och mer välmående liv.

Det många kanske inte vet är att jag är otroligt intresserad av kost och hur det påverkar vår kropp. Dock är jag bara nybörjare, men en nyfiken sådan. Hade jag kunnat hade jag velat vara helt självförsörjande. Men jag bor på fel kontinent och i fel tid.

Detta med kost, vad som händer i kroppen och livsstil blev viktigt för mig när min mamma insjuknade i cancer. Jag tror att vi alla kan påverka vår kropp till det bättre och det är aldrig för sent att börja!

I måndags såg jag ett inslag i programmet "Efter Tio" som verkligen tilltalade mig. Boken de visar i avsnittet tror jag att jag ska slå till på. Här ser ni klippet från i måndags. Detta är enkla saker som ALLA borde ta till sig!

 

 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag såg också eftertio i måndags och tänkte också införskaffa boken. Verkar himla bra. Jag har ätit ett äpple varje dag sen dess ;) och aldrig mer pulversoppa.

2011-10-20 @ 14:43:15
Postat av: Annelie

Hehe! Bra! :) Nej, Pulversoppa har aldrig varit min grej. Dock pulversåser och så måste jag bli bättre på att göra egen buljong. Måste bara införskaffa en sil, sen så! Kram

2011-10-20 @ 15:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0