När olyckan är framme.

Jag blir så less. Igår insåg jag att det skett en olycka med min symaskin och strykjärnet. Mitt strykjärn är sen Jesus gick i kortbyxor (borde gått i pension sen länge med andra ord) men har funkat ok och därför känts dumt att byta ut. Jänet blir vansinnigt varmt, vilket är bra när man ska stryka men mindre bra då det inte svalnar fort. Det håller sig varmt bra länge efter man dragit ut sladden.



Sist jag använde det så fick jag skynda mig i slutet för Max vaknade när jag strök. Och jag vill inte använda det när han är vaken pga hur varmt det blir. Så jag drog ut snabbt och ställde det långt in på mitten av mitt hobbybord och sprang för att hämta honom, där han låg och ropade nyvaken i sin säng.

När jag gick förbi igen så upptäckte jag att strykjärnet vält omkull framåt med den plana varma sidan neråt.... och landat på sladdarna till min symaskin så de smällt. Åh....!!!
Idag när jag skulle se om det funkade när jag skulle sy på en dyna åt min svägerska så insåg jag exakt hur omfattade olyckan var. Symaskinen startar men den syr även genast, av sig själv, på högsta fart.



Jaha... Mindre bra. Eller inte bra alls. Nån som vet om man kan köpa ny sladd och pedal till en PFAFF maskin? Tänkte att jag skulle ringa till en symaskinsbutik inne i Hudiksvall efter kl 10 då de öppnat och rådfråga dem. Hoppas det går att lösa. Jag borde ju inte vara den enda som fått knas med sin symaskinssladd i värlshistorien. Hoppas de har sånt här liggandes på lager. Men sån tur kan man väl knappast ha?

Jag känner mig lite handikappad utan min symaskin. Jag använder det väldigt ofta. Snart får en leverans med tyg till att sy ihop en av Max födelsedagspresenter. Har sett fram emot att sätta igång med detta projekt.


Kommentarer
Postat av: Annica Kvarnström

Åh vilken himla otur!=0(

Det finns ju klart reservsladdar, man skall bar veta var hehe...

Hoppas att det löser sig



Kramar

Annica

2011-10-20 @ 10:15:38
Postat av: Marie Nilsson

En olycka kommer sällan ensam!

2011-10-20 @ 10:32:03
Postat av: Frida

Så typiskt... Man kan ju tycka att man borde kunna ta bort den skadade delen och säta ihop den igen... Ashkan brukar göra det med många sladdar och kablar men det kanske är lika bra att se om de finns i reserv :)

2011-10-20 @ 10:38:45
Postat av: Annelie

Jag ringde till butiken som sa att sladden troligtvis går att byta ut. Ska ta med den in imorn när vi ändå är i stan.



Och nej, olyckor kommer inte ensamma. Detta var nog följeslagaren till Tobbes olycka: tappa mobilen i toaletten så att den slutade fungera. Ny iPhone och allt. Jaja... You live and you learn.

2011-10-20 @ 11:24:12
URL: http://ettenklareliv.webblogg.se/
Postat av: Frida

Nej vad tråkigt! Hoppas dom har en sladd så de löser sej för dej :)

Vad är de du ska sy åt Max?

2011-10-20 @ 11:25:08
URL: http://www.fridalvjonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0