Så här ser det ut.

Det var så fint väder idag och Majlo var så sugen på att få med oss ut. Att vi tog en promenad bort till vår närmsta "granne" på vår sida ån. Jag tog med kameran ska ni få se mer av hur det ser ut där vi bor. Grannen är egentligen ingen granne i sig, för ingen bor där. Det är ett gammalt bruk för tillverkning av lin som kommunen äger. Så vi är som sagt helt själva på den här sidan ån, förutom denna tomma byggnad.

Max är nerbäddad och klar för promenad.

 

Lite trött men tycker det ska bli skönt att komma ut.

 

Våra hus. Vi gick över vår äng, tur man har en barnvagn med rejäla hjul!

 

Här är "grannen", byggnaden ligger rakt över vår äng och syns väl från vårt hus.

 

Majlo var med. Så klart.

 

Båda mina grabbar.

 

 

 

 

Verkligen grön energi!

 

 

En del av vår skog. Det är så vackert med björkar!

 

 

Här är vägen som går bakom vår skog, på andra sidan om ängen vi gick på.
Det är hit vi har lite funderingar på att göra en ny väg. Mellan våra ekar, upp över åker
och genom skogen för att komma ut på denna väg.

 

Vår gård sedd från vägen bakom skogen.

 

Så här ser stora delar av Gnarp ut; bondgårdar och röda hus med vita knutar.

 

Lite mer Gnarp.

 

På väg hem igen, över ängen. Underbart ljus ute idag!

 

Vår höstiga trädgård.

 

Borta vid det lilla knubbiga trädet som står längst till höger i bild
gifte vi oss i somras, den 15 juli.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du har verkligen den sötaste ungen jag sett sedan min syrra föddes. Ni bor också helt ljuvligt!

2011-10-12 @ 13:24:15
URL: http://ulrikazafrans.blogg.se/
Postat av: carolina

Ni bor verkligen vackert - känns så harmoniskt på något sätt :)

2011-10-12 @ 13:24:53
URL: http://gorgeousbutterfly.blogg.se/
Postat av: Husfrun

Å om vi hade kunnat vara med då!

Ni bor helt ljuvligt. Jag vill också bo så, i ett bondesamhälle. Nära naturen. Inte så mycket folk. Om tre år... då kan jag börja söka lärartjänster ;) Ingen omöjlighet alls.

2011-10-12 @ 14:35:12
URL: http://villafreja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0