Viktigt och efterlängtat möte.

Idag var dagen som jag räknat ner till. Idag skulle vi träffa en person som skulle ha stor inverkan på vårt liv. Dagen började tidigt, redan kl halv sju. Då tyckte Max att det var dags att gå ut. Så då gjorde vi det. Gick upp, klädde på oss och åt frukost.

 

 

Sedan kom Tobias mamma (Max farmor) för att umgås med Max, medan jag och Tobias åkte iväg till vårt möte. Kändes skönt men konstigt att åka iväg bara han och jag. Det var länge sen vi gjorde det. Senast det hände var innan Max föddes. Väl inne i stan så fick vi vänta en stund, det tyckte Tobias var jobbigt. Han blev rastlös efter bara några minuter.

 

 

Fem minuter över halv tolv kom en kvinna och hämtade oss. Nu var det äntligen dags! Nu skulle vi få se vem det är som bosatt sig inne i min mage! Behöver jag säga att spänningen var olidlig?!! Eller, ivf för mig. Tobias behöll lugnet väldigt bra - som vanligt.

 

 

 

 

Det visade sig att jag är i vecka 16 och inte vecka 19 som min barnmorska trott. Så vi får lov att komma tillbaka igen, för just nu är bebisen för liten för att undersökas ordentligt. Men allt som sköterskan kunde se i nuläget så jättebra ut, inga fel eller avvikelser. Men de vill ändå att jag kommer en gång till så att de kan titta på alla organen ordentligt för säkerhets skull. Könet ville vi ta reda på men inte heller det syns ännu. Men om två veckor lovade hon att försöka kolla om Max ska få en lillebror eller en lillasyster.

 

Spännande!! Ja, vad kan jag säga... Livet blir aldrig som man tänkt sig - oftast mycket mycket bättre!


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vad kul att få se bilderna!!

Liten fjärten då! Nu längtar man ju lite själv tillbaka när man själv var där :) Kramar till eroch en önskan om en trevlig helg!

2011-10-21 @ 20:41:49
URL: http://www.fridalvjonsson.blogspot.com
Postat av: Jennie

Söta Annelie grattis! (Hade det lite lite på känn..) Stor kram till er alla fyra :)

2011-10-21 @ 20:42:49
Postat av: Sanna

Åhhh vad roligt att få se bilderna!

Så glada för eran skull!

Hoppas ni får veta om de är en lillebror släpet lillesyster nästa gång!

Massa kramar till er alla!

2011-10-21 @ 20:45:39
URL: http://varanvantan.blogg.se/
Postat av: Marie Nilsson

Roligt att se babyn.Kram på er!

2011-10-21 @ 21:04:33
Postat av: Carolina

Har väntat med spänning hela dagen. Grattis vännen <3

De va värt väntan att få veta detta. Så glad för er skull :-)

2011-10-21 @ 21:11:07
URL: http://lillahell.blogg.se/
Postat av: Husfrun

Det är så roligt. Stort grattis. Vad roligt att få se lilla knyttet på bild :)

KRAM!

2011-10-21 @ 21:47:34
URL: http://villafreja.blogspot.com
Postat av: Zarah - mamma till Oline

Åh, vad roligt! :) Kul med ett extra ultraljud, om man tänker så :) Kram!

2011-10-21 @ 22:29:09
URL: http://zaraholine.blogspot.com
Postat av: Linda Larsson

Skriver igen.. ett STOOOOOOORT GRATTIS =) Vad underbart =) massa kramar

2011-10-23 @ 23:14:55
URL: http://lindaallstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0