Ljusstakar.

Jag älskar de gamla röda ljusstakarna i trä. Det är för mig "riktigt" julpynt. Men smaken är ju olika, som tur är. Annar hade jag aldrig hittat så mycket fint gammalt julpynt på loppis om alla gillade samma som mig. Här är mina två senaste fynd.

 

En gammal härlig adventsljusstake

 

 

Lite nött och sliten, men ändå så fin!

 

 

Denna typen av ljusstake har jag fått lära mig
heter något i stil med "klotljusstake".

 

 

 

Jag älskar dessa klotljusstakar, de finns i flera former, som ni säkert vet. Jag ska samla på mig många härligt röda ljusstakar i trä att ha här hemma. Vill ha några st i varje rum i huset. En klar fördel med att ha flyttat norr ut är att loppis utbudet är mycket större än i södra Sverige. Och det finns både mycket mer fina roliga saker att fynda här omkring som dessutom är mindre än hälften så dyrt. Det ni! 1 - 0 till Norrland!

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie Nilsson

En sådan gammal klotljusstake har jag haft men den var så ostadig att den inte gick att använda,men dom är jättefina.

2011-12-06 @ 22:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0