Motivation -17.

Det går inte riktigt som jag vill just nu med mina studier. Jag hade en stor förhoppning om att komma ett steg närmre mitt mål vad gäller studierna. Jag vill ju bli klar och få en filosofisk kandidat examen i socialpsykologi. Jag är ju så nära, men ändå så långt bort. Jag ville läsa klart den näst sista kursen och sen bara ha en C-uppsats kvar innan jag blev exminerad. Men det gick inte att göra som jag hoppats. Det funkade inte att plugga hemma och göra inlämningsuppgifter och hemtentan på egen hand. Det var för mycket. För stor kaka.

När jag insåg detta och förhoppningen sprack så försvann även min motivation till mina två andra distanskurser. Just nu känner jag mig vilse och mållös. Utan mål. Utan riktning. Jag har så svårt att anstränga mig när jag inte vet vad det är jag jobbar mot.

Jag har kikat lite på socionom programmet, det finns både i Gävle och Sundsvall. Men programmet kräver Matte B, som jag saknar. Och utbildningn är 4 år. Uhhh... 4 år till av studier. Blä, det känns inte lockande. Jag vill helst jobba!!! Men inte med vad som helst. Jag vill jobba med något jag trivs med och känner har en mening. Men vad är det? Jag har själv ingen aning...

Detta vakum gör mig deppig och håglös. Jag måste hitta en ny väg, på nåt vis. Och snubbla över lite ny energi och motivering till att slutföra mina två andra kurser. Nån som har lite extra "go" till övers?

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag träffade en studievägledare när jag kände mig lost. Vi träffades två gånger och bara pratade om vad jag gillar och hon gav mig förslag vad jag skulle passa som, yrke alltså. Sen hitta jag program men insåg snabbt att jag inte kommer in, så då hjälpte hon mig att se över vad som fattas av allt jag redan läst och gav mig en studievägledar kontakt med en som har utbildningen jag inte kom in på. Och vi har tillsammans skapat min egen väg till examen som är december 2012 :)



Tänkte om de kanske kan vara ett alternativ att hitta motivationen :)

2011-10-06 @ 05:04:46
URL: http://gorgeousbutterfly.blogg.se/
Postat av: Carolina

De handla för mig om att få vara lost - att få sitta med någon duktig som kan detta med utbildningar och yrken. Att sitta där och först berätta om mig själv för att sen gå igenom tänkbara utbildningar och yrken. Och de blev så bra att jag fick all energi jag har idag för mina studier :)



Jag tror du kommer få energin och motivationen tillbaka - ring och se om någon Studievägledare kan jag hjälpa dig. Jag rekommenderar starkt hon på gbgs universitet, hon hjälpte mig över telefon många gånger :) har hennes nr om du vill ha?

2011-10-06 @ 13:44:48
URL: http://gorgeousbutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0