Pyssel till minsta.

Dessa små figurer har jag knåpat ihop nu för någon månad sen. Jag gjorde en rosa till Max när han var bebis (fast den var lite större och hade en bjällra inuti) som han var väldigt förtjust i. Så jag tänkte att lilla syskonet skulle få samma figurer, fast dessa ska sättas ihop till en mobil att ha i vagnen. Tanken är att jag ska fästa ett elastiskt snöre mellan dem som man sedan kan sätta fast med klämmor på vardera sida på suffletten. Så kan bebisen ligga och titta på figurerna som tittar tillbaka.

 

 

Jag vet inte om färgerna syns helt korrekt på bilden, svårt med sånt där.
Men det är ivf en aprikos, en turkos/blå och en ljusgul.

 

 

 

 

Jag har gjort många sådana här figurer, och trotts att jag gör på samma vis varje gång så blir de ändå så personliga i ansiktsuttrycken tycker jag. Lustigt. Jag lovar att visa er sen när de är ihopmonterade och sitter fast i suffletten. Ifall ni inte helt förstod hur jag menade.

 

Visst blev de söta?

 

 


Kommentarer
Postat av: Annica Kvarnström

Åh, helt ljuvliga!

Hade du mönster till dem eller direkt ur fantasin?

2012-03-09 @ 12:34:16
Postat av: Annelie

Tack!! De är gjorda på måfå :) Typ som att virka en avlång boll bara, börja med 6 m som man drar ihop till en ring och sen öka successivt för att sedan minska på samma sätt när man tycker att figuren blivit lagom stor.

2012-03-09 @ 19:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0