När semester innebär arbete.

Jag behöver verkligen semester. Känner mig stressad varje dag numera. Och drömmer varje natt om att jag är ute och reser.

Men att åka ut och resa är inte aktuellt. För i samma sekund som jag drömmer mig bort till varmare breddgrader med fina ständer så slås jag av hur en semester med två små barn verkligen skulle bli. Nämligen allt annat än just semester.

Man vet att man är småbarnsförälder när man tycker att semester innebär mer arbete och ansträngning än att vara hemma. Hemma är allt barnsäkert, planerat och anpassat så att man kan få några ostörda minuter till sig själv lite då och då under dagens gång. Att lämna detta för "semesterfirande" gör att dessa små stunder av utandning försvinner.

Men lik väl - jag är VERKLIGEN i behov av att få semester. Egen semester. Frågan är bara när och hur det skulle gå till?


Kommentarer
Postat av: Marie

det är nog så att småbarnsfamiljer mår bäst hemma där allt fungerar eller som vi gjorde,hyrde en vecka någonstans.För oss var det viktigt att det var barnvänligt o att det var vid havet som vi alla älskar.Man slappade hela veckan o städade bara innan vi åkte hem.Det var av mig mycket uppskattat.

Eller ta andra till hjälp tex Tobbes föräldrar,bara för en dag ev natt.Det kan räcka för det konstiga är att när man är borta så längtar man.KRAMIS!

2012-05-24 @ 14:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0