Lussekatter.

 

 

Idag bakade jag andra omgången av lussekatter för den här säsongen. De går åt här hemma. Max fullstängigt älskar dem och säger

- Mmmmmhh!

så fort han får synpå en lussekatt. Vilket är "maxiska" för något i stil med

- Ge mig, nu!

Så vad göra när de förra tog slut? Jo, jag bakar givetvis nya! Det blev några stycken, så jag frös in hälften i hopp om att ha några kvar tills nästa vecka när vi ska fira Lucia.

Vackert gul saffransdeg i ett stort fat från Gränsfors Krukmakeri

 

Nu ska degen bara jäsa till dubbel storlek under bakduk.

 

Nån timme senare hade vi massor av saftiga lussekatter igen. Härligt!

 

Jag är fullständigt okapabel till att baka små lussekatter.
Men hey... värre saker kan man ju vara okapabel till.


Kommentarer
Postat av: Marie Nilsson

Jag säger som Max.-Mmmmmhh.

2011-12-06 @ 22:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0