En mammas rikedom.

Vad tiden går fort. Denna veckan blir Tove en månad gammal. Känns som om det var igår som jag hade stor mage och svårt för att gå pga foglossning. Men här sitter jag nu, med en lite Tove-tott sovandes i knät.

Undrar hur det ska gå att vara hemma själv med både Max och Tove? När Max var liten och Tobias började jobba igen efter att ha varit hemma med oss i två veckor, så var jag inte ett dugg nervös inför att vara hemma på egen hand med honom. Men att jonglera både Max och Tove är mer än ett heltidsarbete.

Men på nåt sätt ska det väl gå. Det gäller bara att komma på bra rutiner som fungerar bra för oss. Och att vänja sig. Att vara två barnsförälder är fortfarande helt nytt och inget jag vant mig vid. Om jag tyckte jag hade mycket att stå i som mamma till Max så kan jag berätta att det är ingenting jämfört med att vara mamma till Max OCH Tove.

Men det är roligt! Jag jag är verkligen rik och lyckligt lottad som har fått två så fina, friska och underbara barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0