Hinkar i mig.

När Max var nyfödd så funkade det inte att få igång amningen. När jag ser tillbaka på hur det var, med facit i hand, kan jag svära på att det som satte käppar i amningshjulen var att Max hade kolik - redan från start. Han hade så ont och bara skrek och skrek. Stackars liten! Det gjorde att amningen låste sig totalt. Inte så konstigt egentligen.

Med Tove funkar amningen bra. Men hon skriker inte dygnet runt vilket gör att jag inte alla känner mig stressad. Och inget låser sig.
Så man kan säga att amning är något nytt för mig. Jag "hobbyammade" Max lite då och då, men det var ju inte alls i samma grad av hur mycket Tove ammas.

Jag fick höra av många att man blev törstig och hungrig av att amma. Men riktigt hur törstig och hungrig hade jag nog inte fattat. Jisses vad jag baljar i mig vätska men ändå så hade jag snudd på migrän både igår och i förrgår. Jag kopplade inte alls samman huvudvärken med amning till att börja med, utan det var Tobias som sa att han trodde de hängde ihop. Och det visade sig att han hade rätt. Så idag har jag ökat vätskeintaget ÄNNU mer! Jag tror jag redan druckit tre liter idag och klockan är bara tio i ett.

Fick ni som läser också ont i huvudet av att amma? Är det nåt som främst sker i början tro?


Kommentarer
Postat av: Husfrun

Minns bara att jag var enormt törstig i början.

2012-04-13 @ 13:04:16
URL: http://villafreja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0