Kloning och John Blund.

Borta bra men hemma (klart) bäst.

Natten spenderades hos svärföräldrarna pga att vi sanerade hemma för pälsängrar. Vi har haft det jättebra, som alltid! Men det är inte lika skönt att sova borta och inte i sin egen säng.

Vi hade med vår resesäng till Max, vilket han somnade lätt och fort i. Men sen när Tobias, Tove och jag skulle gå lägga oss också (ca 1,5 timme senare) så vaknade Max och kom aldrig riktigt till ro efter det.

Jag tror att jag fick max två timmar sömn sammanlagt. Men väldigt upphackat. Tove var ganska lugn och sov bra, men ville klart äta några gånger och använda mig som napp. Och Max vaknade av Toves grymtande och knorrande som hon har för sig när hon äter och inte sover djupt. Hemma och i vanliga fall sover ju Max i eget rum, så dessa bebisljud är inget som han är van vid. Eller uppskattar heller för den delen.

Runt kl tre ville Max sova bredvid mig. Pappa funkade inte. Tobias bristande tålamod (pga lite sömn) med en tjorvande och sparkande Max gjorde inte det hela bättre. Så vi fick byta plats ett tag. Mamma är bäst när han ska sova, tycker Max. Jag duger bäst till mat och sömn - alltid nåt!

När Max väl somnade om vaknade Tove och så vidare... Klockan fem vaknade Max pga att rullgardinen i rummet var för tunn och dagsljuset sken in. Då var det slut på allt vad natt och sömn hette. Tobias gick upp med Max. Jag tänkte sova en liten stund till. Men det tyckte in Tove som också vaknade och ville äta.

Behöver jag säga att det bara var att gilla läget och masa sig upp? Inte konstigt att vi är vimmelkantiga av trötthet idag. Som grädde på moset så har Tove haft ont i magen idag och inte velat/kunnat sova. Och Max ville inte heller sova nån längre stund mitt på dagen. Jag tror det beror på övertrötthet och svårigheter att komma till ro. Och kanske för han saknar att jag lägger honom. Jag saknar det också.

Det är svårt när man känner att man inte räcker till och vill dela på sig. Kloning vore nåt.
Vi hoppas att John Blund hälsar på oss extra länge i natt. För det behöver vi alla fyra. Speciellt mamma och pappa.


Kommentarer
Postat av: Marie

Den foten vill jag pussa på!

2012-04-18 @ 17:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0