När jag blir stor.

Jag har en dröm. Det handlar om vad jag vill göra när jag blir "stor". Drömmen har jag haft i några år och jag vet att jag i det stora hela hade varit riktigt bra på just detta. Men det är inte det enklaste att genomföra.

Jag drömmer om att äga och driva ett litet bed and breakfast, gärna i ett land med lite varmare klimat.
Det behöver inte vara stort. Det räcker gott och väl med 5-6 rum. Och det får gärna vara i ett litet äldre hus.

Hade det inte varit så krångligt med regler för mathållning, byråkrati för eget företag och allt med PR, så hade jag lätt kunnat tänka mig ett BnB här i Sverige. Men det är som sagt lite för krångligt.

Det är jäkligt synd. För det hade blivit så bra. Jag hade inrett små enkla men mysiga rum med fokus på sköna sängar. Finns ju inget värre än hårda obekväma sängar när man är ute och reser. Sover man skönt så blir man på bra humör och det innebär glada gäster.

Och sen hade jag erbjudit halvpension med frukostbuffé och två rätters middag: huvudrätt/varmrätt (med vegetariskt alternativ) och efterrätt.

Åh vad bra det hade blivit. Vem vet, det kanske blir verklighet av min dröm en dag?


Kommentarer
Postat av: Frida

Sedan jag och min familj började bila runt i Europa för tio år sedan har jag, som du vet,haft en sådan dröm. Jag har varit lite inställd på Spanien då jag varit där så många gånger så att det känns lite som hemma, sedan är språket ganska lätt att lära och det ligger inte för långt bort :) vi borde slå våra kloka huvuden ihop och bli "stora" ;)

2012-05-01 @ 00:35:19
URL: http://everydaywondering.blogg.se/
Postat av: Husfrun

Det tror jag säkert. Kanske vi blir grannar i Italien :)

2012-05-01 @ 10:24:33
URL: http://villafreja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0