Reinvent myself.

Här sitter jag och nyser (av förkylningen) och tänker framåt. Det finns så mycket att längta till just nu. En ny bebis, våren, sommaren, värmen, ljuset, att ha semester ihop hela familjen, leka med Max ute i gräset, renovera balkongen och punschverandan, plantera i trädgården, cyckla till havet och bara njuta av att vara mig själv igen.

Picknick i det gröna


På tal om mig själv så har jag ju länge känt att jag tappat bort mig själv. Eller kanske glömt vem jag är. Och vad jag vill. Eller så är det dags att göra en ny version av mig själv? Lagom lämpligt sista året jag är 20-nånting år, för i höst fyller denna pinglan 30 år.


Jag ser faktiskt fram emot att bli 30, inte alls nojig. Känns som ett häftigt äventyr och lite som att nu börjar livet - på riktigt. Det ska firas! Och firandet ska börjas med en förnyelse av mig. Jag längtar (som jag säkert sagt nyss) till att shoppa fina kläder på vintage- och second hand-affärer. Jag älskar ju det gamla klassiska! De ränderna kommer nog aldrig gå ur mig. Så det ska jag börja att leta efter. Det finns ju inte lika många bra second hand-butiker här omkring MEN det finns massor av butiker på internet! Det är ju inte bara kul att fynda lite udda kläder utan också ecologiskt. Fler borde spara på naturens resurser och köpa begagnade ting som andra inte längre vill/kan ha av olika anledningar.

Jag har funderat lite på vilken stil jag vill ha... Förr var jag ju väldigt inspirerade av glamourösa pinup ikoner, men det känns inte längre som mig. Jag tror jag vuxit ur det. Jag är inte längre samma partypingla och storstadstjej, utan fru, mamma och även husmor för tillfället när jag är hemma mammaledig med min ögonsten å solstråle Max. Ja, och snart det nya lilla miraklet. Så jag har tänkt om och kommit fram till att följande saker i collaget inspirerar mig till min nya förändring

 

Jag vill få in mer färg i min klädstil, samt en aning vintage igen. Malin på Saltkråkan och Elsa Billgren är stora förebilder. Elsa har färgen och lerkfullheten som jag älskar och Malin är mamma-chic, hehe! Röda naglar och gröna plagg känns helt rätt. Och även klänningar. Jag längtar så otroligt mycket efter att få gå kring ute barfota i klänning och känna gräset under fötterna.

 

Jag har alltid varit förtjust i skira underklänningar, nattlinnen och kjolar från 20-30-40-talet som passar så bra som vanliga klänningar på sommaren. Det kommer jag inte ändra på, utan fortsätta leta efter. Det brukar inte vara så svårt att hitta, speciellt inte från webbutiker ifrån USA.

 

Jag har hittat lite saker jag både har (och håller på att) införskaffat till min nya garderob. (Det ska bli så skönt att slänga/skänka bort/sälja/göra mig av med alla mina mammakläder!!!) Här ser ni ett litet collage på vad jag kommer ha på mig

 

 

Det kommer bli så kul att "bygga upp" sig själv igen!


Kommentarer
Postat av: Marie Nilsson

Koftan o den gröna klänningen påminner om de jag hadei början på 60talet.Fina kläder tycker jag.Den röda är jättefin.

2012-02-17 @ 15:09:43
Postat av: Hanna

Alltså för mig som bor i Sthlm så är Hudik med omnejd second hand centrum. Lite gulligt att du bestämmer vad du ska ha för stil, lite som man gjorde i högstadiet. Men jag kanske också ska göra så, det verkar ju roligt!!! Annars kan jag tipsa om Beyond retro som finns här i Sthlm, men det stora kapen kan man ju verkligen göra på Dakapo, Säcken eller Röda korset i närheten av dig. Lycka till m nya stilen!

2012-02-18 @ 18:06:13
Postat av: stina. Mamma till Elvin & Milton

Åhh jag ÄLSKAR Malin i saltkråkans stil, så där vackert, klassikt, sött, chic blandning :), helt rätt helt enkelt :)

2012-02-20 @ 12:59:38
URL: http://mammastinsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0