15.

Idag är jag helt slut i kroppen efter att jag putte omkring Max i vagnen ända till, runt och hem från stan. Vi var ju där inne på MVC-besök, så det var bara att gilla läget. Även om det gick i snigelfart (verkligen) så har jag så förbannat ont idag! Det riktigt blixtrar när jag ska resa mig och gå omkring från att ha suttit ner. Benen bara fungerar inte.

Många säger att jag ska vila för det blir bättre, men faktum är att det gör ännu mer ont då. Och så är det svårt att vara helt still med en liten Max. Jag tog upp detta med min barnmorska igår, om att det inte tycks hjälpa att vila bort min värk pga foglossning, och hon sa att det typ är lite myt att det blir bättre av att sitta still. Visst, rör man på sig mycket (som jag gjorde igår) så får man ont sa hon, men att sedan vila bort det onda sa hon inte alltid är det bästa, eller funkar för alla.

Idag tar jag det mer piano. Jag orkar inte allt jag hade velat göra. Men jag har tagit hand om disken och tvättat några tvättar i maskinen. Och så har jag bakat två sorters muffins som jag ska frysa in; choklad- och bananmuffins och äpple- och kanelmuffins. De sistnämda är i ugnen i skrivande stund. Får hoppas de blir bra så vi har lite fika att bjuda på kring lillens "födelsedag".


Kommentarer
Postat av: Husfrun

Låter som om du har fullt upp i dag också. Ta det lugnt vännen.

2012-03-14 @ 14:05:46
URL: http://villafreja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0