Det gör ont.

Idag är jag ur funktion. Jag var uppe så gott som hela natten med magkatarr - igen. Jag har aldrig varit med om värre magkatarr än den jag upplevt under denna graviditet.

Jag tror att det som triggade det denna gången var Sjömansgrytan som vi åt igår. Det blev nog för mycket för min känsliga mage.

Jag vaknade runt klockan halv två och ända fram till kl halv sju var cirkusen igång. Jag orkade inre springa i trappan efter tredje besöket på toa, så jag spenderade natten på soffan i vardagsrummet. Tur vi har en sån skön soffa.

Runt halv sju somnade jag och drömde underliga drömmar. Drömde bl.a. att vi fick åka in akut till BB för ett tidigare snitt för bebisen i magen hade horn som rev sönder mig inifrån ut. Måste nog haft ont i magen när jag sov på soffan och så vävdes det ihop med min dröm. Där av hornen på bebisen.

Så nu ligger jag nedbäddad i sängen och ska förbli här idag. Känner mig helt matt och tom i magen - vilket jag är med undantag för en mugg blåbärssoppa. Får bli en diet av blåbärssoppa och rostat bröd/skorpor fram tills kejsarsnittet. Ja, och lite andra milda matvaror. Jag vill inte riskera att bli uppe med magkatarr igen under den här graviditeten. Orkar inte mer av detta nu.



Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma och gravid i vecka 26

Men fy! Krya på dig. Kram!

2012-03-19 @ 10:40:47
URL: http://zaraholine.blogspot.com
Postat av: Sandra

Tack för din hälsning! :) Ska kika runt lite hos dig nu

// Sandra

2012-03-19 @ 14:15:29
URL: http://www.sveaspunkt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0