Fredag. 20.

 

Små söta påskliljor.

 

20 dagar kvar nu bara. Det går fort. Ja, det är lika tungt fysiskt (om inte tyngre) men ändå lättare psykiskt för nu har jag ett konkret datum. Det kommer gå fort! Snart är vi fyra. Knepigt, men häftigt och såotroligt spännande!

 

Jag håller på att packa i ordning min BB-väska. Det är en del att ta med. Känns lättare denna gången att veta vad som är bra att ha med och vad man kan skippa. Förra gången vet jag att jag letade upp en lista (som nån annan skrivit) på nätet om vad man kunde tänkas behöva. Vi var ju helt gröna då. Men nu är det en annan visa. Nu vet jag. Nu kan jag skriva en lista åt någon annan som inte vet. Det känns skönt, på många sätt, att inte vara helt oerfaren.

 

Det är mycket som ska skaffas inför ett nytt litet liv - och ändå är jag av den sorten som inte köper så mycket! Men som sagt så är det lite saker som är bra att ha. I veckan som gick så hämtade vi ut ett babyskydd från Länsförsäkringar - helt gratis! Det tackar vi för! Är man s.k. helkunder hos dem så får man låna första bilstolen gratis i ca 9 månader. Så det nappade vi på.
Sen fixade jag diverse saker på apoteket, så som magdroppar av två olika slag, kräm till minsta rumpan, bröstsalva, babyolja och amningsinlägg. Det som är kvar nu är blöjor, ersättning (ifall att...) och nya nappar till våra Dr Brown nappflaskor. Ifall det blir ett till kolikbarn så vill jag vara lite förberedd.

 

Appropå dethär med kolik... Jag undrar vad chansen är att man får ett syskon som också har magproblem/kolik? Det ska ju vara ärftligt, det vet jag. Jag hade kolik som bebis. Och har någon av föräldrarna haft kolik så är chansen 30% högre att man får ett barn som också har kolik. Men jag hittar inte någon info eller statestik om hur vanligt det är att man får fler barn med kolik?
Hoppas hoppas hoppas verkligen vi slipper det denna gången! Det skulle vara så tufft för Max med ett lilla syskon med kolik och två helt utmattade föräldrar. Kolik är helt klart det nästvärsta jag varit med om i hela mitt liv. Så det hoppas vi verkligen att vi slipper ta oss genom ännu en gång.

 

Skönt med fredag. Hoppas helgen går lika segt som kola. Fast sån tur brukar man ju inte ha, hehe! Men man kan ju alltid hoppas. Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma, matte och gravid med nr 2

Sköt att ha så lite tid kvar och verkligen veta när syskonet kommer!:)

2012-03-10 @ 15:10:00
URL: http://zaraholine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0