Inreda korgen.

 

Först sydde jag ett litet täcke som passar bra att ha i korgen/vaggan åt "lillasyskonet". Ett vanligt barntäcke blir alldeles för stort, då kommer bebisen drunkna i täcke. Så jag klippte ut lämpligt stor bit av ett fleecetyg och klädde sedan det i bitar av ett gammalt vitt lakan. Mjukt och lagom varmt till en vårbebis.

 

 

Här ser ni hur påslakanet och kuddfodralet blev av det gröna tyget jag köpte sist på Åhlens. De gula rosetterna längst ner är för att stoppa täcket från att falla ur öppningen.

 

 

Tyget är så fint tycker jag. Grönt är skönt!

 

 

Här ser ni korgen som skall inom kort hängas upp, därav de svarta linorna som ni skymtar. Denna vagga/korg sov Max i som liten i vårt sovrum. Jag tillverkade den av en gammal tvättkorg som jag klädde med skumgummi på insidan och sedan tyg ovan på det. Max som gott i den - ja, när han väl sov...

 

Denna bebis ska få sova i denna i vardagsrummet om dagarna är det tänkt. I sovrummet får den sova i en vanlig spjälsäng bred min sida av sängen. När korgen hänger på sin plats kan jag visa er hur det ser ut.


Kommentarer
Postat av: Marie

Praktiskt dagtid.Ingen oro för Max med babyn.

2012-03-21 @ 10:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0