Långa nyfikna armar.

På mindre än 20 min har Max lyckats hälla ut både yoghurt och avkylt té. Först fick han tag på sin yoghurt som han med glatt humör kletade ut på både bordet, sig själv och golvet. Och snabbt gick det!! Jag skulle bara hämta en sked. Ja, det var bara att torka upp och be Majlo snällt att slicka upp en del från golvet.

Sen efter vi ätit upp vår frukost var det dags att ställa undan. Medan jag la undan brödet blev Max sugen på vad som fanns i min mugg. Jag tyckte att jag ställt muggen långt in på bordet. Men finns det en vilja och långa nyfikna armar så kommer man åt det mesta.
När jag kom tillbaka från skafferiet så var hela Max genomdränkt i té och även ena köksstolen och golvet.

Blir till att ta fram moppen nu. Det är vackert med gammalt obehandlat trägolv - men väldigt opraktiskt i kombination med småbarn. Inte lätt att vara höggravid här hemma. Men å andra sidan är det spännande och roligt! Man vet aldrig vad som väntar en.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0