Ny amningskudde.

Är det nåt som man inte borde lägga flera hundra kronor på så är det en amningskudde, enligt mig. Det är busenkelt att sy en själv. Det är helt enkelt en kudde med formen av ett "C". Hitta ett snyggt tyg, det jag valt kommer här ifrån. Sen har jag köpt billiga kuddar från Ikea som jag tagit stoppningen ifrån för att fylla kudden med. Stopping kan ibland vara dyrt men köper man billiga Ikea-kuddar så kostade det bara 70 kr för all stopping.

 

 

När jag väntade Max så sydde jag en amningskudde av ett gammalt beiget tyg som jag hade liggandes hemma. Kudden fungerade super, men blev fort ful av alla fläckar. Så jag beslöt mig att inför denna bebis sy om kudden i ett nytt mönstrat tyg - med hopp om att inte alla fläckar ska synas lika tydligt som på det enfärgade beigea tyget. Och så här blev kudden.

 

 

Något jag saknade på den förra kudden var att kunna "stänga" ihop den. Max somnade ofta när han åt som liten och att då lyfta upp honom från kudden var inte att tänka på - han vaknade på 5 röda! Då tänkte jag ofta att det borde vara ett snöre i ändarna så man kunde binda ihop dem och sedan låta Max sova vidare i sitt lilla "bo". Där av sidenbandet.

 

 

Här ser ni närbild på tyget. Gulligt!
Och ja - man kan ha rosa hjärtan till pojkar också!

 

 


Kommentarer
Postat av: carolina

Du är så himla kreativ :)

2012-03-15 @ 18:27:55
URL: http://lillahell.blogg.se/
Postat av: Zarah - mamma, matte och gravid med nr 2

Är du säker på att det är en pojk därinne då?;)

2012-03-15 @ 22:00:20
URL: http://zaraholine.blogspot.com
Postat av: Marie

Jag är säker på att det blir en"Lisa".

2012-03-15 @ 23:24:38
Postat av: Husfrun

Klart man kan ha rosa hjärtan till pojkar också. Tyget är jättesött.

Kram.

2012-03-16 @ 18:47:27
URL: http://villafreja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0