Pynta för påsk.

 

Våren har återvänt hit! Detta är en av de första blomknopparna på mina pelargoner. De har sett så vissna och tråkiga ut under vintern, men nu har de åter fått tillbaka livkraft när ljuset hittar sig in genom fönstrena.

 

 

Igår när vi var inne i stan passade vi på att köpa lite färgglada kökshandukar. Allt för att liva upp lite! Jag tycker de passar perfekt som påskhanddukar. Visst är de fina och gör en glad?

 

 

Jag hittade även detta fina tyg till bara 49 kr metern. Tänkte jag kunde sy fina lakan till lillasyskonet att ha i korgen eller vagnen. Väldigt retro - väldigt mig, hehe!

 

 

Idag håller vi på att förbereda oss för att Max ska bli storebror och pynta för påsk. Bebisen kommer ju en vecka innan påsk och då är det lika bra att pynta nu. För den veckan innan kommer det inte ske. På bilden ovan ser ni hur delarna till våra Dr Brown nappflaskor kokas.

 

 

I förrgår pysslade jag ihop en påskmobil. Jag tycker den blev gullig. Gjord av en gammal träring till att spänna upp tyg på när man broderar, papper, filttyg, tråd och vattenfärger.

 

Nu ska vi fortsätta pynta för påsk och blåsa såpbubblor i köket!


Kommentarer
Postat av: Marie

Så roligt med färg.Bilden på pelargonen är jättefin.Tyget hade jag som överkast till barnens sängar på 70talet.Har det nog kvar.Kul med påskpyssel o roligt för Maxen kan jag tro.Kramis! Såg kort på Stig i går.Hade varit hos Gunvi med"gänget"

2012-03-14 @ 10:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0