H2O.



Här kan Max sitta hur länge som helst! Han är ett riktigt vattendjur, vår lilla sötnos. Allt med vatten är kul! Minsta vattenpöl ute ska undersökas och plaskas i! Undrar om detta kommer sitta i resten av livet?

När jag väntade Max och hade stor mage brukade jag säga (när andra frågade vad jag trodde det skulle bli för en filur av den som låg där inne) att han skulle bli en duktig surfare som skulle tävla världen över och ta sin gamla mamma till Hawaii. Hehe! Det kanske blir av trotts allt? I varje fall om denna passion för vatten håller i sig.



Appropå vatten så är jag så otroligt törstig just nu. Dricker säkert flera flera liter om dagen! Och jag dricker mycket även i vanliga fall. Vet ni att Tobias, min man, sa till mig i början när vi träffades att han aldrig varit med om någon som är så tröstig som jag är jämt. Haha!

Jag tror den ökade törsten beror på att min kropp nu lägger på sig massor med vätska. Var på exakt samma vis när jag väntade Max. Händerna är svullna och grova. Känns som att om jag knyter nävarna hårt så kommer huden på oavsidan händerna spricka, för det får att allt inmäte inte får plats med den ökande väskan. Obehagligt. På nätterna domnar händerna, vilket gör att jag vaknar och får ändra ställning ofta. Så att det skulle komma mycket vätska var väntat.

Att dricka mycket ska dämpa lagringen av vätska. Det låter skumt, med det är sant. Så det kanske är därför jag är så törstig. Det tror i varje fall jag att det beror på. Nu ska jag ta ett till glas vatten och njuta av vår lediga söndag. Trevlig söndag vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0