Några experiment.

Jag känner mig väldigt sliten just nu, ska ni veta. Två täta graviditeter tar ut sin avgift. Det både känns och syns på kroppen. Men snart är jag i mål med graviditeten och då ska jag försöka att påbörja en uppbyggnad av mig själv.

Mina fötter är förfärligt trötta och torra just nu! Vilket inte är så konstigt iom att det varit vinter och för att det är tungt att bära omkring på 24 kg extra i vikt + en liten mammig kille på 14 kg. Som sagt - inte konstig att mina fötter strejkar!!


Jag har länge sneglat på och funderat kring en produkt som heter Baby Foot. Och idag så beställde jag hem ett paket för att testa om några veckor, efter att min graviditet är över. (Man får inte använda produkten som gravid, står det på deras hemsida.)

Hoppas på att Baby Foot kuren gör vad den lovar. Vill ju inte ha så här torra och skruttiga fötter till sommaren när man ska gå barfota utomhus. Jag kan ge er en recenssion senare efter jag testat om ni är nyfikna.



Något annat jag ska testa är en Dermaroller. Ingen aning om detta fungerar, men känner att jag inte har så mycket att förlora på det. Nu under denna graviditeten har jag fått en del bristningar på magen, det fick jag inte förra gången. Och vad jag läst så kan man inte smörja bort dessa, då oljor och krämer inte kan nå ner tillräckligt djupt för att reparera huden. Men med en Dermaroller så kan man hjälpa både olja och kräm att just komma ner på djupet. Exakt hur det funkar kommer jag inte gå in på här, ni kan läsa på denna länken om ni är nyfikna.

Många Dermarollers som man kan köpa på nätet kostar en slant och ska man gå på hudklinik och göra en sån här behandling kostar det ännu mera. Men jag snubblade över en roller på Tradera av ett välkänt märke som jag slog till på för 149 kr. Så funkar det inte så känns det inte som att det är hela världen.
Ska bli intressant att testa och se om det faktiskt blir någon skillnad eller ej.

 

Sen ska det bli jäkligt skönt att bara kunna röra sig lite mer obehindrat igen. För att inte tala om känslan som en löprunda ger. Åh, vilken frihet! Det kommer bli tufft men också skönt att få komma tillbaka till sitt gamla vanliga (fysiska) jag igen.



Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma och gravid i vecka 26

Jag fick bristningar med Oline och smörjer nu med bland annat Weledas olja för att förhindra att få fler. Sen har jag köpt Bio-Oil på Apoteket som sägs kunna göra befintliga bristningar blekare och knappt synliga. Jag har använt den drygt en månad och tycker mig se att de syns mindre. :-)

2012-03-21 @ 15:37:40
URL: http://zaraholine.blogspot.com
Postat av: Annicka

Oh va kul :) Jag har också prövat Dermaroller och är helt fascinerad! Beställde min från http://www.softbeauty.se och fick hem den fort. Man kan utan tvekan se resultat på mina bristningar.



Micro needeling som det även kallas är inget hokus pokus, utan det känns som att man verkligen får bra resultat.



Rekommenderas starkt till dig som övervägar o pröva efter att ha fött barn!

2012-03-22 @ 01:38:07
URL: http://www.softbeauty.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0