Eget knåp.

Just nu råder sjukstuga här hemma. Värsta förkylningsviruset på länge! Trodde först inte det var så farligt och att jag skulle slippa bli smittad, men igår trappades både Toves och Max förkylningar upp till en ny nivå och lagom till läggdags kände jag hur jag ganska snabbt blev dålig jag också. Blä.

Men innan jag insjuknade hann jag sy ihop en "sovpåse". Max vill gärna sova ute i sin vagn på dagis, men det börjar bli så kallt och hans vanliga åkpåse i vagnen vi har hemma för promenader är lite lite kort tycker jag. Så jag knåpade ihop ett eget mönster utifrån en vanlig åkpåse men gjorde den ca 15 cm längre.
 
 
Ja, och så här blev den. Den är nästan klar, bara hålen i ryggen för 5-punktsbältet som ska fixas. Sen så kommer han sova varmt och skönt på dagis i vagnen även om det skulle vara riktigt kallt ute.
 
Sovpåsen är gjord av ett grovt tyg (det mönstrade), gul polarfleece och sen som stopping tog jag och klippte ur delar av ett termotäcke. Den går bara att öppna på ena sidan med dragkedja, som det är på en sovsäck ungefär, för jag fick inte tag i en tillräckligt lång dragkedja som gick runt hela. Men vad gör det? Så länge den går att öppna för att komma i och ur och sen stänga så att värmen håller sig runt om Max så är jag nöjd. Och det gör den ju.
 
 
Jag är ganska nöjd själv med hur sovpåsen blev. Kul när det blir som man tänkt sig. Och skönt för plånboken att slippa lägga ut några tusenlappar på en ny åkpåse.
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Bra initiativ att göra en egen o bättre blev den säkert.Så även ni är sjuka.Erik har halsfluss så nu är det Anders tur att vara hemma.Jag vågar inte träffa honom ännu,dom är ju såå giftiga dom små.Krya på er:)

Svar: Usch, hoppas lille Erik mår bättre snart! Kramar
ettenklareliv.webblogg.se

2012-10-15 @ 13:26:04
Postat av: Britta

Gud vad du är duktig! Krya på er! :)

Svar: Tack :) Hoppas att vi inte smittade nr er? Kram
ettenklareliv.webblogg.se

2012-10-15 @ 13:35:09
Postat av: Frida

Den blev supersnygg, tänk om fler overaller pch åkpåsar var så fina, tyget var snyggt! Mer marimekkoinspierade/ mönster tyger åt barnen! Blev lite sugen på ett sy projekt....

Svar: Tack! :) Ja, tänk om det kunde vara lite mer roliga mönster på barnprylar? Istället för bara svart, blått o rosa. Kram!
ettenklareliv.webblogg.se

2012-10-15 @ 14:56:07
Postat av: Linda Larsson

Superfin! Åh va pysslig du är. Önskar jag vore så duktig. Min bokstavshjärna gör att allt blir så krångligt jämt. Börjar med saker men anslutar dom sällan. Så fort de blir krångel så lägger jag av. Men jag ska försöka börja lära mig att hålla ut och fortsätta :) Vill ju kunna sticka och sy.. de är så mycket roligare om det är egna saker ju :) Kramar.

Svar: Tack :) Jag förstår att det kan kännas krångligt då. Men enträgen vinner i längden. Jag hatar också krångel men försöker se det som en utmaning att banne mig fixa det - speciellt när det krånglar! Då bara SKA det blir klart och bra. Så ge dig på nåt nytt och kanske utmana dig själv till att ro det i hamn? :) Kram
ettenklareliv.webblogg.se

2012-10-16 @ 11:12:07
URL: http://www.lindaallstar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0