En doft kan förändra allt.

Det finns något jag är väldigt känslig för och det är doft. Det är allt ifrån hur jag sjäv doftar, hur jag upplever att andra doftar till, mat och dess doft. Och sist men inte minst hur mitt hem doftar.
 
Vet ni att vårt luktsinne är det som är starkast kopplat till våra minnen av våra fem sinnen? Genom en doft kan vi få upp massor av olika minnen, både bra och dåliga. Och vi blir lätt nostalgiska på grund av dofter. Det är mysigt tycker jag.
 
 
När jag städar tänder jag gärna doftljus och rökelser. Det känns som att det blir mer rent då på något vis. För enligt mig kan en doft förändra ett helt rum och även vårt humör.
 
Här ser ni tre av mina favoritrökelser. Den röda doftar ros och är min absoluta favorit! Jag har bara funnit den i en butik i Göteborg på Hagagatan. Så när jag är i Göteborg köper jag alltid på mig en hel bunt för att vara säker på att jag har hemma ett tag.
 
 
 
Tänk vad dofter kan göra. Nu ska jag tända några stycken på övervåningen när jag städar inför helgen. Trevlig helg mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0