Förankrad och mindre kalla fötter.

 
 
Detta är nåt av det bästa jag vet. Det skänker mig sån ro. Att sticka är mindfulness för mig. När jag stickar är jag verkligen i nuet. Jag är en tankspridd person som gärna tänker lite för mycket - på allt. Så jag behöver hitta saker som förankrar mig i nuet och det finns några saker som gör just detta. Stickning är en sån sak, en annan är att elda och en tredje är att leta  sten vid havet.
 
Det ni ser på bilderna ovan är början på ett par raggsockor. Jag har aldrig stickat strumpor innan, så jag håller på att lära mig få till en häl. Innan har det mest blivit halsdukar och ca en miljon tumvantar. Så det är kul att testa nåt nytt.
 
Jag ser ju att ni är många som läser, vilket är skitkul!! Men ni verkar vara rädda för att kommentera? Kan ni inte skriva ett hej? Eller berätta vad som bringar dig ro och håller dig vid nuet?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag lyder din uppmaning eftersom jag blir inspirerad av din kreativitet. För en tid sen lyssnade jag på Bolagsverkets generaldirektör Annika Brännström, som berättade om hur hon alltid hade stickningen med på allehanda direktörsmöten i maktens korridorer. Och hur bra det var för konsentrationen!! Hon är också inspirerande!! Hon vann nyligen pris i Sundsvall som årets IT-profil.

2012-10-08 @ 13:43:16
Postat av: Carolina

För mig är de en promenad eller en powerwalk. Eller sitta i ett nystädat hem, ljus tända och bara vara.

2012-10-08 @ 14:52:05
URL: http://lillahell.blogg.se
Postat av: Marie

När jag målar försvinner tiden,får sätta klockan så jag inte håller på för länge.Just nu håller jag på med en skopall som skall vara fjärilar på.Har gjort en liknande till Tuva som blev jättefin.
Började sticka raggsockar förra hösten till Erik men klarade inte av hälen.Säkert15år sen sist.Får ta nya tag igen innan vintern.Kram:)

2012-10-08 @ 16:13:32
Postat av: Frida

Jag letar fortfarande. Att hitta det där som ger ro, och en känsla av nu.
Jag tror jag vet vad som behövs, men är inte där än.

Din blogg läser jag för att få inspiration! Även om det är en viss skillnad på ett stort gammalt hus i Hälsingland, och en 2:a i centrala Uppsala, så ger det mig mycket i tankearbetet kring vårt hem.

Svar: Det är inte helt lätt att hitta nåt som gör en rotad och centrerad, eller i nuet. Men jag tror att om man letar efter det så hittar man det till slut.
Vad roligt! :) Tack så mycket! Den kommentaren gjorde just min dag!
Kram
ettenklareliv.webblogg.se

2012-10-09 @ 21:36:19
URL: http://uppsalasfinest.wordpress.com/
Postat av: Tess

Att sitta och läsa en riktigt bra bok med en filt om mig och en varm kopp te det får mig att slappna av och inte tänka eftersom jag är så inne i boken. =) Mysa med katterna är också rofullt fast det blir inte så ofta eftersom de inte är några direkta knäkatter men ibland har man en gyllene stund med en brummande katt i knät. ^^

Svar: Åh, ja. Både böcker och katter är mysiga. Saknar att läsa böcker, ivf böcker som äe självvalda.
ettenklareliv.webblogg.se

2012-10-16 @ 12:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0