Plantera hopp.

 
Idag var vi ute i trädgården för fix och don. Jag planterade lökar i hopp om att få se fina tulpanter sticka upp framåt vårkanten. De finns ju inga blommor man blir så glad av att se, som de som tittar upp först ur jord och snö på våren. Det är ju ett fint och säkert tecken på att snart är en ny vår här. De säger "Håll ut! Snart är mörkret slut!" Vårens blommor bringar hopp, så att säga. Så idag planeterade jag hopp.
 
 
Medan jag planterade så röjde Tobias med renoveringen. Allt skräp som rivits ner skulle ut i säckar och gammal tapet och lister ska eldas upp. Så han bar saker inifrån ut. Skönt när skiten åker ut och man få slänga tycker jag.
 
Så nu är rummet där uppe helt kalt, bara timmret syns. Nu ska det tätas för drag och sen reglas och sättas isolering på de yttre väggarna. Det tar sig. En bit i taget. Det är så kul att renovera. Det blir ju precis som man själv vill ha det. Bara fantasin som sätter stopp. Och ja... plånboken förståss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0