Raggsockor på!

 
I helgen blev jag klar med raggsockorna jag började på förra veckan. Det var kul! Och det gick fort! Dessa var till Tobias och de passade väldigt bra. Jag hade inget mönster, utan gick lite på må få. Det enda jag använde mig av till hjälp var en beskrivning av hur man stickar hälar som jag hittade på nätet. Vill ni också ha en bra beskrvning av hur man stickar hälar så klicka här och här för del 2.
 
 
Jag blev så pass nöjd att jag nu håller på med ett par till mig själv också. Jag älskar tjocka strumpor! Antingen ska jag ha tjocka stumpor, eller gärna lager på lager med två par strumpor. Eller så ska jag inte ha något alls på fötterna. Att gå barfota är nåt av det bästa jag vet. Det är en sån frihetskänsla.
 
Men barfota är inte optimalt om hösten och vintern när man bor i ett dragigt gammalt hus. Då är det raggsockor på som gäller. För kalla frusna fötter är inget vidare. Det bäddar för att dra på sig förlylningar. Och det behöver vi inte mer av nu när förskolebakterierna slår till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0