Jag vill mer.

Just nu är jag mammaledig med mina två fantastiska barn. Men om några månader måste jag komma tillbaka till verkligheten igen och göra något för att livnära mig och min familj.

Jag kan absolut ta ett "vanligt arbete" och kommer förmodligen göra det också. Men jag vill något mer. Jag vill göra något som gör mig lycklig och som sprider glädje till andra. Och så vill jag integrera och sprida mitt budskap om "ett enklare liv". Men hur?!

En idé är att öppna någon form av lanthandel. Med ekologiska, närodlade/producerade produkter med en känsla av enkelhet och kanske lite vintage/loppis feeling? Det finns många lanthandelsbutiker där ute, vad skulle göra min unik? Och vad behövs? Vart skulle butiken vara? Samt hur ska jag locka till mig människor?

Det är mycket jobb att vara egen. Men det kan ju bli bra och vara värt det - ifall man lyckas.
Jag vill nåt mer än att bara knota på för någon annan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0