Halloween pyssel

Som jag nämnt innan så har jag dåligt med Halloween-pynt. Så igår kväll satt och och surfade lite efter inspiration till att pyssla ihop lite eget pynt för att göra det fint här hemma. Riktiga pumpor ska jag försöka hitta på ICA Maxi till att göra lyktor av och ha utomhus, men inne vill jag också ha pumpor. Och av egna erfarenheter har jag insett att de inte håller sig inne i mer än några dagar.

Så jag kom på att jag kanske kunde sy pumpor av tyg för att pynta inne med. Och tänka sig, det kunde jag! Så här ser den första ut, dock är den inte klar. Den ska få en stjälk och kanske nåt löv med.



Jag gjorde även ett spöke. Den blev jag halvnöjd med... Men lite gullig blev han allt. Hade velat att hans "mössa" varit längre. Men men... det är inte alltid det blir perfekt första gången.




Får se hur mycket jag hinner idag. Man får göra lite åt gången när man har en liten herre som tycker att mamma är sååååå tråkig när hon grejer för länge på egen hand.

Kommentarer
Postat av: Marie Nilsson

Vad påhittlig du är.Spöket var jättefint:)

2011-10-10 @ 14:07:25
Postat av: Annelie

Tack :)

2011-10-10 @ 16:45:22
URL: http://ettenklareliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0