Söndag, sköna söndag.

Ni kommer nog märka att jag inte är den flitigaste bloggaren på helgerna. Då har jag allt som oftast mycket för mig och prioriterar inte att updatera här inne. Helger för mig är heliga och då jag spenderar tid med min familj och vänner. Så vi vet. Bloggen "dör" lite varje helg för att återuppstå på måndagar.

James



Söndag är lika med städ- och fixar-dag hemma hos oss. Så även idag. Vi vinkade av våra bästa kompisar imorse som kom ner från Skellefeå. De hade varit hemma och hälsat på släkt och vänner i en vecka och stannade till hos oss på hemvägen till Oslo. Vi ligger typ precis i mitten av deras biltur så det passar sig bra att stanna till här - och det tycker vi är sååå kul!

Som dagt, städa och fixa... Jag har nyss städat köket och hämtat in ett projekt ifrån ett av våra andra hus. Tobbe fick hjälp av vår närmsta bonde med att hämta grus upp till gården för att kunna sprida ut den så gårdsplanen blir jämnare. Tur vi har en sån snäll bonde till granne med traktor som hjälper oss! Ska baka honom en kaka snart och gå över till honom.


Nu till ett av mina projekt. Jag fann en fladdermus-fåtöljs-stomme (vilket ord?!) ståendes här i ett av husen när vi flytta in. De är ju så läckra!! Ja, när de är i ordning gjorda alltså. Än så länge har jag bara en stomme. Men jag tänkte att jag måste ju kunna lista ut hur jag få till själva tygbiten. Jag har ett gammalt lakan som jag tänkte använda som mall och prova mig fram med. Sen när jag hittat rätt form och strorlek ska jag köpa nåt grovt möbeltyg och göra en riktig sitts.

När man ändå har typ 58 projekt på gång,
vad spelar då ett till för roll?

 

 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hade ni inte en katt som hette Ask? Fast James ser rätt så go o mysig ut han med :)

2011-10-09 @ 13:13:25
Postat av: Annelie

Det stämmer, Jennie. Men han var med om en olycka för någon månad sen och är tyvärr inte längre vid liv :( Trist när sånt händer. Så nu är det bara James som stryker kring här hemma och (försöker) sätta skräck i mössen.

2011-10-09 @ 15:01:30
URL: http://ettenklareliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0