Tisdag.

Den här veckan är det mycket som händer. Igår hann jag inte alls med att kika in här, det som tog upp min tid var att jag la om Max sovrutiner på dagen för att förhoppningsvis öka sovtimmarna om nätterna.

I vanliga fall brukar han sova två timmar om dagen två gånger: mellan kl 10-12 och sen mellan kl 15-17. Men nu minskade jag ner det till bara två timmar om dagen. Igår gick det seeegt och jag fick kämpa med att hålla en otroligt övertrött Max vaken när klockan blev 10. Med mycket om och men så gick det, jag höll honom vaken till kl 12 och sen fick han sova till kl 14.

Sen på kvällen kl 20 var han helt slut igen och fick lägga sig. Han sov inte en hel natt, utan vaknade ca 3 gånger och ville ha sin napp som han spottat ut. Och vid kl 5 när Tobias gick upp för att gå till jobbet så fick han en flaska välling av Tobias. När den var slut vände han sig om och sov vidare till kl 8. Otroligt skönt!!!

Idag har sovrutinerna gått bättre och vi har hållit oss till det nya schemat. Hoppas han sover lika bra (eller bättre) i natt. Ser verkligen fram emot att Max ska få ett eget sovrum på övervåningen. Och att vi får vårt sovrum för oss själva igen. Det är så jobbigt att smyga som en katt när man går och lägger sig för natten eller om man måste upp och kissa mitt i natten, för att inte väcka en liten Max. Hoppas renoveringen går fort och blir klar inom kort!



.   .   .   .   .   .   .



Idag har jag städat till största del. Jag både älskar och hatar att städa. Jag älskar känslan när allt är undanplockat och står på sin plats. Men jag hatar att det numera bara tar nån timme igen innan det är lika stökigt igen. Städa är inte kul när det känns som ett otacksamt evighetsprojekt. Men men, så är det är när man har barn och stor hund. Fast många gånger tänker jag för mig själv att vi inte äger en hund till husdjur utan en gris. Vad han sölar ner över allt och drar in skit. Inte klokt. Alla som är sugna på att skaffa sig en minigris borde testa valfri ras av bulldog. Jag lovar att de skitar ner lika mycket och är på samma nivå vad gäller hygien. Ni kan få låna min "gris" om ni vill.

På fredag är vi barnfria i några timmar när vi ska träffa en ny bekant kl 11.30 i Hudiksvall. Efter det ska vi in på Clas Ohlsons för att köpa vattenkokare och en grej till parabolen. Jag ska även fixa lite med en födelsedagspresent. Och så vore det bra om vi kunde kika på lampor. Vi hade behövt nåt i skomakarlampa-stilen till att ha över köksbänken i köket. Nu när det börjar bli mörkt så inser man att vi behöver fler ljuskällor i vårt hem.

Redan kl 17 var det blåa timmen här hos oss idag. Vackert, men lite sorgligt. Nu är hösten här. På riktigt. Jaja.. lika bra att ge sig in i mörkret så man kommer ut på andra sidan nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0