Fram med pyntet!

Vi har städat lite hela veckan så idag, lagom till helgen, plockade jag fram en del av påskpyntet. Riset och påskäggen får vänta ett tag. Men resterande åkte ur skåpet och dammades av. Givetvis får det gärna vara påskpynt av den lite äldre sorten blandat med eget pyssel. Men det kanske ni redan kunde lista ut, när det gäller min smak? Här ska ni få se.

 

Den gula duken med vita prickar är ny, fick för några dagar sen ett mycket roligt paket på posten från Stoff och Stil med en del tyger som jag beställt. Denna vaxduk var med i den leveransen. Vaxduk är ju det bästa som finns när man har småbarn. Love it!

Hönan är ett loppisfynd. Min mormor hade en sådan här när jag var liten och den var jag väldigt förtjust i minns jag, så när jag snubblade över den här så var det givet att den skulle bo hos oss. Hönan är i två delar, man kan lyfta upp henne från boet som är en godisskål.

 

 

 

Ännu en söt liten loppis-höna.

 

 

Självhäftande påskfigurer i plast som ska sitta i Max sovrumsfönster.

 

 

En liten kyckling som ännu saknar en krukväxt. Min moster kom med den förra påsken när hon var här på besök. Får se till att hitta en gullig liten växt i helgen att sätta bak, så den inte står helt tom.

 

 

Påskpynt som jag gjorde förra året för att hänga i påskriset. Både kycklingar (ovan) och harar (nedan). De är gjorda är lite tjockare papper och färglagda med vattenfärger. Man hänger upp dem med genomskinlig plasttråd i riset. Enkelt men fint och passar bra med färgglada fjärdrar. Jag kan visa er sen när de sitter i riset hur det ser ut.

 

 

Två fina gamla (oanvända) påskkort.
Det var bättre förr - pyntmässigt!

 


Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma, matte och gravid med nr 2

Nu blev jag sugen på att påskpynta också!:) åh!

2012-03-17 @ 19:53:22
URL: http://zaraholine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0