Renoveringen av hallen på övervåningen.

Iom att det är sista dagen som mamma till ett barn så tänkte jag att det är lika bra att visa er hur långt vi kommit med renoveringen av hallen på övervåningen. Det är absolut inte färdiginrett, men det kan dröja tills jag får lite egen tid nu ett tag fram över. Och för att inte hålla er på sträckbänken längre än nödvändigt så bestämde jag mig för att visa er redan nu hur det blivit - hittills.

Jag har fler "före-bilder" men på en annan dator och det är ju främst efter-korten ni vill se, eller hur? Here we go.

 

Tjusigt...? Turkost golv, bruna dörrar, lister och trappräcke. Och ett saligt hopkok av tapetrester. Vi fann säker fyra olika taper på väggarna - och då menar jag inte lager, utan bredvid varandra och synliga.

Och så här blev det efter vi gjort om

 

 

Vi valde att göra det mesta vitt, med gråa och svarta detaljer.

 

 

 

 

Denna dörr leder ut till vår blivande balkong.

 

 

 

 

 

 

Dörren till höger är den till vårt sovrum.

 

Visst blir det fint? Dörrarna ska målas en gång till med grå färg och så ska en jättestor tavla som Tobias bror målat hängas upp på väggen bakom trappräcket. Ett stort träd som Tobias föräldrar vill ge oss ska även få bo här i vår ljusa hall. Och så ska vi givetvis hitta de rätta möblerna att möblera med. Tanken är att det ska bli lite av ett "kontor/bibliotek" till mig.

 

Vi känner oss väldigt nöjda själva och ser fram emot att försätta inreda hallen och såsmåning om balkongen. Det kommer bli ännu finare i sommar när allt är grönt utanför och man kan ha dörren öppen. Jag lovar att visa er mer sen när vi gjort klart.

 

 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Riktigt fint har det blivit! Kul att se :)

2012-03-28 @ 16:32:12
Postat av: Frida

Oj vad duktiga ni är! Så stor skillnad. Det blir riktigt bra :)Kramar

2012-03-28 @ 16:48:44
Postat av: Marie

Jättefint!

2012-03-28 @ 18:47:35
Postat av: Smilla

Tjusigt!

2012-04-11 @ 21:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0