Höstrusk och sjukstuga.

 
Ute faller säsongens första snö och inne i Villa Söromån råder verkligen sjukstuga. Jag nyser och nyser, barnen rosslar och hostar i kör och pappan har ont i halsen. Idag är vi alla hemma och tar hand om varandra. Ingen av oss är på topp, men den som mår bäst (som vanligt) är Tobias. Han har ett imunförsvar av stål. Det mesta inom bakterieväg bara studsar av denna man. Jag önskar jag var lika lyckligt lottad på den fronten.
 
 
 
Vi gör det bästa av situationen. Tänder lite ljus och njuter av varandras sällskap. Även om vi är kalasförkylda och det råder praktfullt höstrusk ute, så har vi det bra här inne. Det finns mat i kylen, febernedsättande medicin i apotekslådan och filtar att bädda ner sig med i soffan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

Krya på er allihopa! Hoppas ni blir pigga snart. Mysiga bilder... lite snö här på backen i Bollnäs med... tokmysigt :) Första julklapparna har jag fått hem och nu väntar jag på att det ska bli massor av mysig snö :) Kram på er

Svar: Tack! :) Ja, man blir onekligen sugen på jul, ska jag erkänna. Och jul är ju 100 ggr roligare när man har barn att pynta, pyssla och fira det med. Kramar
ettenklareliv.webblogg.se

2012-10-16 @ 11:06:40
URL: http://www.lindaallstar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0